Hvordan bruger jeg bedst tiden, nu hvor min virksomhed er lukket ned eller kører i laveste gear?

Mit bedste råd er; styrk din digitale tilstedeværelse

Hold gang i dine kanaler og brug tiden på nogle af de opgaver du aldrig når i en travl hverdag. Såsom at kortlægge din kunderejse, producer indhold til hele kunderejsen, og opsæt det i relevante flows. Gennemfør en usability test. Udbyg din e-mail-liste, for bare at nævne nogle af de ting mange virksomheder kunne udnytte tiden på. 

Hold gang i salget – her og nu:
For at holde hjulene kørende her og nu kan det være, du skal tænke i helt nye baner. Der er allerede set flere eksempler på, hvordan nytænkning holder gang i forretningen. Restauranterne indfører take-away. Fitnesscentre laver online undervisning o.s.v.  

Er du blank for ideér, er mit bedste råd, at holde gang i sine digitale kanaler med noget brugbart eller måske bare lidt underholdende indhold. Lige nu handler det om at holde kontakten til kunderne.

 

Styrk din forretning fremadrettet

Udover at holde gang i hjulene med relevant indhold, er min anbefaling at bruge tiden på nogle af de opgaver du aldrig når i en travl hverdag, såsom at få bedre indsigt i virksomhedens kunder.
Gennemfør nogle kundeinterviews og kortlæg evt. kunderejsen. På den måde er du et skridt foran dine konkurrenter.

Nogle at de spørgsmål du bør stille dig selv kunne være:

Hvad er deres behov og hvilke udfordringer står de overfor? 
- Dette er nødvendigt at vide, for at levere relevant indhold

Hvad var udslagsgivende for at vælge vores løsning / fravælge andre?
- Dette er vigtig for at fastslå deres beslutningskriterier

Hvor finder de informationer? Hvem lytter de til? 
- er du tilstrækkeligt til stede på disse kanaler og hvordan kan du påvirke evt. influenter

Styrk din digitale tilstedeværelse

Mini-kursus for 0 kr.

 Tilmeld dig mit 7 dages mini-kursus, og vær et skridt foran, på de digitale medier.

ting du kan gøre for at styrke din markedsføring fremadrettet:

  1. Research - gennemfør nogle telefoninterviews, og få bedre indsigt i dine potentielle kunders behov, udfordringer og drømme.
     
  2. Få udarbejdet nogle personas
     
  3. Få produceret noget godt og relevant indhold, der giver svar på kundernes behov, udfordringer og drømme.
     
  4. Få styr på kunderejsen og kortlæg dit indhold så det matcher deres behov under hele købsprocessen.
     
  5. Få din hjemmeside/shop SEO-optimeret – er din virksomhed synlig nok?
     
  6. Gennemfør en usability test og bliv klogere på, hvordan de besøgende interagerer med virksomhedens hjemmeside/webshop. - Hvad virker og hvad virker ikke?
     
  7. Få optimeret hjemmesiden eller webshoppen
    - konverterer din hjemmeside/webshop godt nok? Kan der hastighedsoptimeres?
     
  8. Tag et kig i Google Analytic – Gør brug af brug data og få styr på besøgende, kanaler, konverteringer m.m. og få opsat mål/ konverteringssporing. Læs min guide her - Hvordan opnås kundeindsigt
     
  9. Få opbygget en e-mail liste – her kan jeg varmt anbefale online kurset – Turbo1000
     
  10. Er der indhold der kan automatiseres – Opsæt nogle indholdsflow