My content tilt

Finding the tilt - Alle historier har en vinkel.

Vi har alle konkurrenter, og derfor er det nødvendigt at skille sig ud i mængden og finde din niche.  

Ifølge ”The Contentmarketing Institute” bør du spørge dig selv:

”Kan vi være den førende informationsleverandør inden for denne indholdsniche?" Hvis du ikke tror, at du kan, har du ikke boret dybt nok til at finde den rigtige vinkel til din virksomhed.”

Til det vil jeg påpege, at jeg langt hen ad vejen er enig, men befinder du dig i en konkurrencepræget branche, vil jeg nok våge den påstand, at det er så godt som umuligt.

Så fortvivl ikke, hvis du heller ikke kan imødekomme ”The Contentmarketing Institute” anbefaling.

Men pointen er, at du skal finde en indholdsniche med lidt eller ingen indhold, som hjælper potentielle kunder med at løse de udfordringer, som de står med.

Lad os antage at alt dit indhold blev fjernet fra nettet. Ville det efterlade et tomt hul. Ville nogle overhovedet savne det? 
Hvis svaret er nej, skulle du måske prøve at grave dybere. I stedet for at lave e-bog om pasning af køkkenhaven, skulle du måske lave en e-bog, som kun sætter fokus på forspiring o. Lign. 

Amazones.com anvender følgende metode, når nye produkter skal præsenteres på markedet. En metode som kan anvendes til netop at beskrive din vinkel – ”The Content Tilt”.

En metode jeg anvender, hver gang jeg påbegynder en ny hjemmeside for en kunde. Metoden består af nedenstående punkter. Jeg har samlet alle punkter i et worksheet, med beskrivelser, som du kan downloade nedenfor.

•    Heading 
•    Subheadings 
•    Summary 
•    Problem 
•    Solution 
•    Quote from you 
•    How to get started 
•    Customer quote 
•    Closing and call to action 

Prøv om du kan finde din vinkel. Ville dit indhold blive savnet, hvis det blev fjernet fra nettet? Hvem ville savne det?

Download og anvend evt. Amazones model

Download worksheet