Long tail keywords

Lange søgefraser udgør mere end 65% af organisk trafik.

Long tail keywords er flere ord (mere end tre ord) som tilsammen giver en søgefrase.
En specifik søgning på et givent produkt eller service.

Jo længere kunden er i købsprocessen des mere præcis søgning – og dermed benyttes flere søgeord.

Husk af gøre brug af søgefraser i din SEO

I de fleste tilfælde, viser undersøgelser at jo mindre specifikt der søges, des længere er kunden fra konverteringsfasen. Med andre ord er kunder ikke nået til en egentlig købsbeslutning endnu.

Mere om kundeindsigt

Kunden har magten

Personas

Usability test

Usability test

A/B Splittest

Forstå Kundernes mindset

Søgeordsanalyse

Long tail søgefraser

Kundeindsigt med Analytic

Kundeinterview

Konverteringsgraden

Ifølge et blogindlæg, skrevet af Google’s Digital Marketing Evangelist, Avinash Kaushik’s, er det vigtigt at forstå at folk typisk skriver mere end 2-3 ord, når de søger efter et produkt eller information online.

Et godt eksempel på en sådan søgning kune være“Familebil” sammenlignet med “Rummelig familiebil” og “Rummelig familiebil med stort bagagerum”.

Hvilken forbruger virker mest købsklar?

Konkurrence intensiteten

En anden væsentlig grund til at benytte long tail søgefraser er konkurrence intensiteten. Søgeord som ”bil” kan jo være hvad som helst. Salg af bil, reparation af bil, vask af bil, bil udstyr. Jo mere specifik du kan beskrive dine produkter eller services, jo minde er konkurrencen om de gode søgeord. Tager vi eksemplet fra før giver ordet ”familiebil” 246.000 resultater i Google, “Rummelig Familiebil” 39.200 resultater og “ Rummelig familiebil med stort bagagerum” gav 14.000 resultater. Altså væsentlig lavere konkurrence.

Der er altså rigtig meget potentiale i at benytte long tail keyword, særligt hvis jeres virksomhed befinder sig på en konkurrencepræget marked.

Share: