Kunderne har overtaget beslutningsprocessen

Kunderne har overtaget magten

Føler du, at kunden har overtaget magten, så er du ikke alene.

Flere og flere virksomheder oplever i takt med digitaliseringen, at kunderne har magten.
Kunderne har taget en stor del af beslutningsprocessen i egen hånd og er dermed både velinformeret og kritiske. Og er servicen utilfredsstillede, kan du risikere at læse om det på nettet, hvilket rigtig mange virksomheder gruer for; Nemlig den dårlige anmeldelse.
Denne ændring i forbrugernes adfærd sætter store krav til bl.a. virksomhedens online tilstedeværelse, brugervenlighed (UX), indholdet og servicen. 

 

Med dette blogindlæg får du indblik i kundeindsigtens mange muligheder. 
Med kundeindsigt er det bl.a. nemmere at opnå online synlighed, og skabe det rette indhold. Og efterfølgende levere indholdet på det rette tidspunkt i kunderejsen, og dermed opnås større chancer for, at dine webbesøg kan omdannes til kunder.
Men hvad betyder online synlighed i virkeligheden? Handler det om at annoncere endnu mere, og larme endnu mere på de sociale medier for at blive set og hørt, eller er målet en førsteplads i googles søgeresultater?

Hvad sker der når mere end 5000 virksomheder der alle ønsker at blive hørt?

Der opstår så meget larm i form af Retargeting annoncer der forfølger dig på forskellige websites, samt en strøm af sponsorerede reklamer i dit Facebook newsfeed, at du lukker øre og øjne og til sidst slet ikke ser de blinkende bannere og alt den andet støj. Og desuden bliver det bare dyrere og dyrere at købe sig til kundernes opmærksomhed. 
Så hvorfor ikke gå lidt mere intelligent til værks og producer noget relevant indhold dine kunder kan bruge til noget? 

Dyk ned i Google Analytic og kig på de mange digitale spor dine kunder efterlader sig, og bliv klogere på hvad der virker og hvad der ikke virker; inden du kaster en masser annoncekroner efter nogle måske helt uinteresserede kundegrupper. 
Snak desuden med kunderne og bliv klogere på deres udfordringer, og hvordan du kan hjælpe med at løse disse udfordringer. 
Med kundeindsigt opnås større online synlighed, engagement på de sociale medier og flere konverteringer på dit website.

What’s in it for me? 

Dette er netop det spørgsmål du bør stille dig selv. Men med dine kunders behov for øje.