Hvordan opnås kundeindsigt

I mit indlæg; Føler du at kunden har overtaget magten, så er du ikke alene,  beskrev jeg hvorfor du simpelthen ikke kan komme uden om, at arbejde med kundeindsigt, hvis du ønsker at opnå succes på nettet.

I dette indlæg giver jeg mit bud på, hvilke metoder der kan anvendes til at blive klogere på kunderne, samt et indblik i det mest anvendte værktøj, nemlig Google Analytic.


Kundeindsigt kan opnås gennem kvantitative og kvalitative data.

Kvantitative data omhandler tal, mens Kvalitative data omhandler alt andet end tal og kan bestå af film, fotos, observationer, interviews m.m. Den bedste forudsætning for at opnå så valide data som muligt, er at arbejde med både kvalitative og kvantitative data i en kombination.  

Kvantitative indsamlingsmetoder:Kvantitative data kan opnås med eksempelvis Google Analytic, Danmarks statistik, spørgeskemaundersøgelser, rapporter, analyser m.m.

Kvalitative indsamlingsmetoder: Kvalitative data indsamles gennem f.eks.interview med kunderne eller ved af foretage observationer o.lign. Sådanne observationer kan i dag foretages online med værktøjer som Hotjar.

Indsamlingsmetoden afhænger af hvad du ønsker at opnå

 

Som du kan se er der mange metoder til at blive klogere på dine kunder. Jeg vil dog ikke komme ind på dem alle i dette indlæg, men derimod give dig indsigt i Google Analytic.

Hvad er Hotjar!

Hotjar er et værktøj til at få indblik i hvordan dine brugere anvender dit website. Du kan observere hvor og på hvad dine brugere klikker og hvor langt ned på siden de kommer. Og du kan arbejde med feedback fra dine brugere, i form af pop-ups eller surveys.

 
Modtag digitale trends

...direkte i din mailbakke

Modtag værdiskabende artikler og inspiration om kundeindsigt, kunderejser og arbejdet med produktion og distribution af indhold via mit nyhedsbrev. Kun inspiration og nyheder - Intet andet, ​og kun når jeg har noget på hjertet :-)
(Du kan til enhver tid afmelde dig med et enkelt klik)   Cookies & Privatlivspolitik