Kundeindsigt

Kundeindsigt er en afgørende konkurrenceparameter.

Hvad enten du arbejder med kortlægning af kunderejser, SEO-optimering, Content marketing eller Sociale medier er kundeindsigt alfa omega. Mange virksomheder arbejder i dag med datadrevet marketing i større eller mindre grad, og med god grund. Data er afgørende for at arbejde med leadgenerering, retargeting og marketing automation.

Virksomheder der arbejder med Datadreven kundeindsigt, vil desuden hurtigere kunne tilpasse sine salg og marketingaktiviteter, og dermed opnå bedre leads, flere tilfredse kunder og højere ROI.

Dataindsamling
Indsamlingsmetoden afhænger af, hvad du ønsker at opnå. Skal du finde det relevante indhold der skal skabe engagement, vil kundeinterview  være at anbefale.  Skal du optimere dit website, skal du have indsamlet data fra bl.a. Google Analytic og derefter ud og lave nogle Usability tests. Jeg har samlet en række af blogindlæg som beskriver forskellige metoder til at opnå indsigt i dine kunder.

 

Blogindlæg om kundeindsigt

Hvordan opnås kundeindsigt Kundeindsigt

I dette indlæg giver jeg mit bud på, hvilke metoder der kan anvendes til at blive klogere på kunderne, samt et indblik i det mest anvendte værktøj,…

Læs indlægget

Kunden har magten Kundeindsigt

Flere og flere virksomheder oplever i takt med digitaliseringen, at kunden har magten. De har taget en stor del af beslutningsprocessen i egen hånd…

Læs indlægget

Usability test Kundeindsigt

I denne uge vil jeg sætte fokus på Usability testing, hvilket er en af mine absolut fortrukne metoder, til at opnå kundeindsigt, når det omhandler UX.

Læs indlægget

A/B Splittest Kundeindsigt

A/B Splittest er en metode der benyttes til at teste to versioner eller variabler op mod hinanden, for at teste hvilken version/variabel der fungerer…

Læs indlægget

Forstå Kundernes mindset Kundeindsigt

De fleste virksomheder med respekt for sig selv, har selvfølgelig segmenterede og opdelt potentielle kunder i målgrupper. Men desværre er det ikke så…

Læs indlægget

Sådan laver jeg personas Kundeindsigt

Har din virksomhed planer om at arbejde med content marketing, kan det være en rigtig god ide at få udarbejdet nogle personas. Med en persona får du…

Læs indlægget

Søgeordsanalyse Kundeindsigt

Metoder til at få indsigt i hvilke søgeord kunderne anvender Der er flere metoder til at finde frem til de gode søgeord/søgefraser. Benyt Google…

Læs indlægget

Long tail keywords Kundeindsigt

Lange søgefraser udgør mere end 65% af organisk trafik. Jo længere kunden er i købsprocessen des mere præcis søgning – og dermed benyttes flere søgeord.

Læs indlægget