Content maketing strategi

Energi & Velvære
 

Energi & Velvære drives af Annette Larsen. Anettes mission er at viderebringe budskabet som er et bedre og sundere liv, med mere overskud i hverdagen. Ud over at forhandle produkter som fremmer energi og velvære og vægttab, afholdes månedligt hyggelige engagementer med spændende foredrag, hyggeligt samvær og lidt til ganen.
 

Udfordring

Når man som ny iværksætter starter virksomhed, kan det virke ret uoverskueligt med de mange digitale muligheder.

Desværre kaster alt for mange sig hovedkulds ud i at starte virksomhed uden først at tage stilling til målgruppevalg, virksomhedens budskab m.m. hvilket jo netop er forudsætningen for at påvirke potentielle kunder med relevant indhold.

Målet for Annette var at få skabt overblik, designet et klart budskab og blive mere bevist om virksomheds eksistensgrundlag, og ikke mindst få produceret noget godt indhold og efterfølgende få det distribueret ud på de rette kanaler.

Løsning og strategi

Med et projektforløb har jeg i samarbejde med Annette fået udarbejdet en content marketing strategi, som bl.a. har givet Annette svar på My Content mission også betegnet som virksomhedens eksistensgrundlag.

Hvad er hendes kernebudskab og hvordan kan hun skille sig ud blandt 1000 vis af andre virksomheder der forhandler lignede produkter. Ud over at beskrive my Content mission har content marketing strategien bidraget til valg af målgruppe (Personas), kanalvalg, kanalstrategi samt en indholdsplan, og nogle målsætninger og en plan for efterfølgende effektmåling.

Resultat

Det foreløbige resultat er et sigende logo og tilhørende slogan, og en meget mere selvbevidst virksomhedsejer. Annette har valgt et løbende samarbejde for at sikre planen holder og der løbende følges op på indsatsen.