Kortlægning af kunderejsen

HUSET Middelfart
 

HUSET Middelfart rummer ud over et stort konferencecenter, Danmarks største permanente byggeudstilling på 28.000 kvm, tidligere kendt som Byggecentrum.
 
Ud over de mange lokale boligejere, som kommer for at få inspiration, besøges HUSET også af forbrugere fra hele landet, som kommer for at se Danmarks største boligudstilling inklusive landets største udstilling af fritidshuse og sommerhuse.
 

Udfordringen


Som så mange andre virksomheder har HUSET Middelfarts byggeudstilling oplevet et paradigmeskifte, som har ændrede forbrugernes besøgs- og købsadfærd.

De moderne forbrugere ønsker at interagere med virksomheder når og hvor som helst, det passer dem. Flere og flere forventer desuden strømlinede digitale oplevelser på tværs af de digitale kanaler. For også at tiltrække den næste generation af boligejere til HUSETs Byggeudstilling, sættes derfor større krav til digitalisering og indsigt i den moderne forbrugers mindset.

Løsning & resultat

Gennem et længere projektforløb, som jeg arbejde med i forbindelse med mit afsluttende projekt på Diplomuddannelsen i Digitalkonceptudvikling, fik HUSET Middelfart kortlagt hele den digitale kunderejse.

Gennem en workshop med medarbejdere og interessenter samt en række kundeinterviews, var målet at få større indsigt i forbrugernes beslutningsprocesser medhenblik på valg af kanaler, touchpoints og efterfølgende produktion af indhold.

Ud over større kundeindsigt og nogle personas, har kortlægning af kunderejsen bidraget til en kanalstrategi, et content map, en handleplan samt en plan for efterfølgende opfølgning og effektmåling.

Med indsigt i kundernes beslutningsadfærd, kan HUSET Middelfart nu i højere grad producere relevant indhold, som matcher alle faser i kunderejsen og dermed i højere grad motivere forbrugerne til at besøge HUSETs Byggeudstilling.
Med et content map er det lettere at opsætte kommunikationsflows og arbejde mere struktureret med retargeting-annoncer. Et content map er en oversigt over, hvordan virksomheden bør levere relevant og rettidigt indhold til sine personas.