Digital strategi & samarbejdspartner

Alulette & Dyrehøj trailercenter
 

Alulette & Dyrehøj består at 3 forretningsområder, herunder Alulette som udvikler og producere springmateriale til ridebanespringning. Dyrehøj Trailer center som beskæftiger sig med salg og reparation af hestetrailere og erhvervstrailer, samt Alulette Vision der forhandler specielle kameraløsninger.

Men en mobilvenlig webshop og en Facebook side med 1.500 følgere var virksomheden allerede kommet godt i gang på egen hånd. Målet var derfor i første omgang at øge virksomhedens synlighed online, få sat endnu mere gang i de sociale medier med relevant indhold, og dermed flere følgere og større engagement.

Udfordringen

Alulette & Dyrehøj har ligesom mange andre virksomheder oplevet, hvordan den digitale udvikling har resulterede i ændringer i købsadfærden, og dermed nye måder at tilgå markedet og kunderne på.

Til trods for stor entusiasme fra virksomhedens ledelse og store mængder af data til rådighed, manglede virksomheden større digital indsigt og ressourcer til selv at stå for digitalisering af virksomheden.

Løsning og strategi

Med et projektforløb fik Alulette & Dyrehøj udarbejdet en solid digital strategi som gav svar på:

  • Hvor står vi i dag - hvad virker og hvad virker ikke, af de online aktiviteter der arbejdes med idag?
  • Hvad vil vi gerne opnå med vores digitale tilstedeværelse?
  • Hvilke digitale aktiviteter skal vi arbejde med og på hvilke kanaler?
  • Hvilke KPI’er skal der til for at kontrollere og sikre at de beskrevne målsætninger bliver opfyldt?

Resultat

Resultatet af et forudgående projektforløb som i dette tilfælde en digital strategi, har været at virksomheden har været i stand til at levere mere relevant indhold som har resulteret i mere end 5000 følgere og et stort engagement på Facebook. I form af likes, kommentarer og flotte anmeldelser.

Virksomheden er blevet synlig på Google med mange flotte placeringer.

Alulette & Dyrehøj har valgt et løbende samarbejde for at sikre planen holder og der løbende følges op på den digitale indsats.