Customer Journeys

Kortlægning af kunderejsen

Der kan være mange grunde til at arbejde med kunderejser også betegnet som Customer Journeys. Det kan være for at forbedre servicen, optimere forretningsgange eller for løbende at tiltrække kunder og interessenter med relevant indhold, der matcher netop deres beslutningsproces.

Jeg arbejder hovedsageligt med det sidste. Med udgangspunkt i kunderejsen og indsigt i kunderne hjælper jeg med at opsætte eksempelvis en contentmarketing plan, og indhold der matcher kundens adfærd i kunderejsen, og er tilpasset det stade i beslutningsprocessen, hvor kunden befinder sig.

Kunderejsen kort fortalt

Hvorfor kunderejsen er relevant for alle virksomheder?

Flere og flere virksomheder oplever i takt med digitaliseringen, at kunden har taget en stor del af beslutningsprocessen i egen hånd. Hvor forbrugeren forhen startede beslutningsprocessen i dialog med en leverandør, starter de fleste i dag på internettet, hvor de uddanner selv om man så må sige, og er dermed både velinformeret og kritiske når de henvender sig til en potentiel leverandør.

Værdi for virksomheden

•    Forstå kundernes mindset
•    Levér målrettet og relevant indhold
•    Match kundens adfærd gennem
•    hele kunderejsen
•    Personaliser og automatiser

 

Mange kunder forventer relevant og gerne personaliseret
indhold, på tværs af de kanaler de befinder sig på.

Faktisk har en undersøgelse fra Aberdeen Group vist at hele 75 %  af kunderne foretrækker personaliseret budskaber og tilbud, og hele 61 % foretrækker personalisering, selv om det medfører mindre privacy,  viser en analyse fra Monetate.