Konverteringsoptimering

Taber din hjemmeside besøgende?
 

Alle der har en hjemmeside eller webshop, bør stille sig selv spørgsmålet.
"Hvad ønsker jeg de besøgende skal foretage sig på mit website"

Konverteringsoptimering også kendt som CRO, handler om at optimere websitet, så en større andel af de besøgende udfører en ønskede handling, en såkaldt konvertering, såsom at udfylde en kontaktformular, læg vare i indkøbskurv o.lign. Heraf navnet konverteringsoptimering.

 

Med konverteringsoptimering
spare du masser af marketingkroner
på tabte leads.

Sæt dig ind i kundens behov!

Når en potentiel kunde lander på en af dine landingssider, hvordan får du så vedkommende til at tage det næste skridt, mod en konvertering.

(En landingsside er den side besøgende lander på, eksempelvis ud fra et banner, et link, en Adwords annonce o. lign. Når de besøgende lander på siden, har de selvfølgelig en forventning til indholdet, ud fra den annonce eller link, de har klikket på.)

Bliv klogere på hvad der virker og hvad der ikke virker med en Usability test,

Hvad er en konvertering?

En konvertering er når en besøgende på websitet, udfører en ønsket handling.

Eksempler på en konvertering:
•    Gennemføre et køb
•    Downloade et dokument
•    Udfylde en kontaktformular
•    Besøge en side, såsom services
•    Se en video