Content marketing

Branding og positionering

Content marketing er fremragende til at opbygge relationer og troværdighed omkring din virksomhed, og nøglen til at formidle sine kerneværdier og skabe loyale kunder der kommer igen. 

Hvad er content marketing?

Content marketing handler i korte træk om at producere relevant indhold, som har værdi for din målgruppe og så få dette distribueret på nettet.

Med masser af relevant indhold øges chancerne for at tiltrække flere kvalificerede besøgende til dit website. Og med det rette indhold leveret på det rette tidspunkt i kunderejsen, øges chancerne også for flere konverteringer.

Indhold (content) kan bestå af artikler, video, infografikker, Podcast m.m. Ofte vil man kombinere flere typer af indhold ud fra samme emne, afhængig af hvilket medie indholdet skal udkomme på.

Hvorfor arbejde med Content marketing?

Alle taler om i dag om SEO også kaldet søgemaskineoptimering og med god grund.
De fleste benytter i dag Google som informationskilde, og som du sikkert har erfaret uddanner kunderne sig selv ved hjælp af eksempelvis Google. 
Derfor skal du selvfølgelig have masser at super relevant indhold på nettet, som selvfølgelig skal være synligt for potentielle kunder.

Med værdifuldt indhold er du et skridt foran dine konkurrenter og vil på sigt opnå større troværdighed.
Content marketing er desuden fremragende til at opbygge relationer og troværdighed omkring din virksomhed. For mig er content marketing nøglen til at formidle mine kerneværdier.

 

Content marketing kræver planlægning og succes opnås over tid. 

Får at content marketing skal blive en rigtig succes bør det lægges en content marketing strategi og opsættes nogle konkrete mål som sin indsats.  Jeg anbefaler desuden af kunderejsen kortlægges og der udarbejdes nogle personas.

 

Sådan beskriver Energi & Velvære samarbejdet

"Mit samarbejde med Anne har givet mig indsigt, og fået mig til at reflektere over budskabet med min forretning.
Da jeg nu er mere bevidst om hvad mit budskab er og har fået sat ansigt på min målgruppe med nogle personas, er det meget lettere at lave det gode indhold, fordi jeg ved hvem jeg taler til."

Annette Larsen
Energi & Velvære